introduction

My photo
tempat menulis bukan melukis

Saturday, March 20, 2010

roti canai

aku tak paham sbnar ye aku ni knp.
aku tak sedar kut.
aku pn tak paham knp jd cmtu.
aku tanaaaak la cmni.

korg baca eh.


makan tgh hari.
ibu tade kat ruma.
dia beli en roti canai je.
ade nasi lemak jgk.
tp nasi lemak bkn watak utama skrg.
HAHA


roti canai
santapan rakus aku utk tgh hari ni.
bukan nk ckp aku makan ape.
nak ckp ape jadi sblm mkn td.
( ape? baca doa? hehe. )


tiba aku kat meja mkn.
aku nmpk plastic merah.
dlm tu ade 2 bungkusan roti canai.


satu,
bungkusan buruk tak kemas,
ntah kenapa,
aku buka jgk,
aku nmpk roti canai telur,
tiba-tiba,
aku nmpk bungkusan lg satu,
aku tolak tepi roti canai telur td.

dua,
bungkusan lawa kemas,
aku da taw roti canai telur dlm bungkusan frst td,
tp aku nk jgk buka yg second ni,
aku tak taw knp,
aku bungkus blk bungkusan frst td,
ikat kuat-kuat dgn getah.

aku buka bungkusan scnd,
aku nmpk roti canai biasa,
nyesal?
knp nyesal?
baru nak nyesal?


haih, arie arie.
slalu cmni.
dah taw cmtu, baru terhegeh,
bungkus blk roti canai biasa td,
buka blk ikatan getah kat roti canai telur.


knp aku mcm ni? aku tak suka cmni.
korg tak phm?
hm.
tak pela.










kisah benar,
muhammad hariri


8 comments:

  1. haha. ye suka :D sangat dalam imaginasi :D

    ReplyDelete
  2. roti canai je? teh tarik mane weyh? haha

    ReplyDelete
  3. haha. ayu, ko ni mmg betul2 suka post ni nmpk ye.
    :D

    uh? teh tarik g buat sndr la.
    HAHA!

    ReplyDelete
  4. aku kalau makan roti canai tak ckup sekeping.
    dlm bungkusan tu ada bpe keping? KAHKAHKAH!

    ReplyDelete