introduction

My photo
tempat menulis bukan melukis

Tuesday, December 21, 2010

minyak

KM 400 aku tiba,
kelibat kereta berduyun-duyun didpn mata,
aku pelik lagi terpingga-pingga,
apakah dia yg berlaku dihujung sana?

setapak lagi setapak keretaku meniti,
semakin hampir dengan destinasi,
pabila aku lihat disisi,
ya Allah! kemalangan dahsyat yg terjadi!

*tiga biji kereta hancur lumat mamah sama sendiri

terkumat kamit bibir berbisik sepi,
ya Allah jauhkanlah ini dari kami.

namun,
belum sempat luahkan lega dihati,
tiba-tiba keretaku pula yg terhenti,
hati ceramuk sana dan sini,
tertanya-tanya apa bakal terjadi.

kereta terus dipandu kekiri,
supaya bahaya dapat dijauhi,
keluh kesah didalam hati,
Allah sahaja yang mengerti.

ayahku terus lontarkan suaranya bertubi-tubi,
"cepat keluar! cepat keluar! kosongkan kereta!"

telefon bimbit segera dicari,
"telefon PLUS cepat!" teriaknya lagi.

terkebil-kebil jari mencari,
skrg pulak la dia hilang ntah kemana pergi -.-
duduk la aku bertenggek macam org menunggu mati

sedetik senafas berlalu
trelar bagak laju berlari di dpn aku.
siap poyo pasangkan lampu -.-
tak boleh besar lagi warna biru

selekoh tajam, gelap gelita jadi teman setia.
sedia jadi tontonan mesra
badanku kaku seribu bahasa
mak ai sejuk! korang tak rasa! *haha!

jantung kencang menendang dada
cuak dirasa sudah tidak terkata
rasa sprt ajal sudah tiba
aku berada dihujung nyawa




aku cuma mampu berdoa
"ya Allah, hambamu masih belum sedia jangan tarik semua dgn segera"
amin.

No comments:

Post a Comment