introduction

My photo
tempat menulis bukan melukis

Friday, May 28, 2010

putih

ada satu cerita,
ada seorg abg jual ice cream dgn sorg budak tadika,
budak tu comel sgt,
comel sgt sgt,
tapi dia tataw dia comel,
biasa laaa.

setiap kali budak tu balik tadika,
dia mesti pergi beli ice cream,
ice cream kat abg tu,
dia suka sgt abg tu,
mungkin sbb abg tu hensem,
abg tu suka warna putih,
dia pn agak putih,
biasa la,
putih org suka en?
ade jgk tak suka.
dah dah jgn gaduh. HAHA

budak tu suka sgt abg tu,
tiap hari dia tgok je abg tu tanpa jemu,
abg tu perasan,
dia nmpk budak tu suka dia,
tapi,
dia tak suka budak tu suka dia,
KENAPA?
budak tu comel,
tp kenapa dia tak suka jgk?

**dia malu
bukan malu dgn budak tu,
dia malu dgn diri sndr,
KENAPA malu?

ape yg dia sorok en ni?
ape sbnr ye ni?

satu hari,
balik je tadika,
budak tu mcm biasa pergi kat abg tu,
*dgn muka comel dia
"abggggg, ice cream cornetto satu?"
abg tu tgk je dia,
suddenly,
abg tuh buka baju dia,
!
tergamam budak tu,
disebalik baju putih abg tu,
bukan stakat kudis,
panau!
jerawat!
panau!
kurap!

kat badan dia,
lari terus budak tu.

terus senyap.
. . .

. . .

. . .

tak dtg dah beli ice cream,
tak nmpk lgsung dah,





abg tu tersenyum (:
dia taw,
semua ni mst jadi,
dia pun jual ice cream kat tmpt lain.

tamat










muhammad hariri

2 comments:

  1. ko nak ckp abg jual aiskrim tu kau la?
    ahahahahaha

    ReplyDelete